Organize perakende sektöründe birim satışlarda artış var
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Lideri Sinan Öncel, şube bazında doğru analiz yapabilmek için cirodan çok yapılan işlerle mal veya hizmet satışını dikkate aldıklarını belirterek, “Şube bazında yükselen bir grafik oluştu. son 3 aylık birim satışları.Haziran-Haziran ayları arasında baktığımızda üye markalarımızın yüzde 80’inde satışlarda artış var gibi görünüyor” sözlerini kullandı.
BMD’den yapılan açıklamada, Derneğin üyeleriyle gerçekleştirdiği Haziran ayı anketinin sonuçları paylaşıldı. Bu doğrultuda organize perakende hem adet satışlarında hem de ciroda en hareketli dönemlerden birini yaşıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen BMD Başkanı Sinan Öncel, organize perakende sektöründe Mart ayında başlayan canlılığın artarak devam ettiğini belirterek, Haziran ayında hem adet satışlarında hem de ciroda değerli bir atılım gerçekleştirdiklerini belirtti. tatil alışverişi ve Kurban Bayramı.
Sektör açısından doğru bir analiz yapabilmek adına cirodan çok eser olan mal veya hizmet satışını dikkate aldıklarını belirten Öncel, şunları kaydetti:
“Son 3 aydır adet satışlarında yükselen bir grafik var. Haziran’dan Haziran’a baktığımızda üye markalarımızın yüzde 80’lik adet satışlarında artış görüyoruz. Ortada adet artışından bahsedebiliriz. Yıllık bazda yüzde 10 ila yüzde 25. Bir önceki aya yani mayıs ayına göre adet satışlarında artıştan söz edebiliriz.Haziran ayında alışverişte hareketliliğin devam etmesinin birçok nedeni var. Okulların kapanması ve tatilin başlamasının yanı sıra Kurban Bayramı alışverişi de satışlarımıza olumlu katkı yaptı.”
“Temmuz ayından itibaren yabancıların da katkısıyla alışverişin canlılığı artıyor”
Sinan Öncel, toplumda fiyatların daha da yükseleceği yönünde bir endişe olduğunu belirterek, “İnsanlar tasarrufa yönelmek yerine ileride ihtiyaç duyabileceğini düşündükleri işleri almayı tercih ediyor. Bir anlamda tüketici tahsilat yapıyor. stok kendi imkanları dahilinde çalışmaktadır.Enflasyonist ortamda peşin fiyatı bir yıla kadar taksitle ödeme imkanı da alışverişin cazibesini artırmaktadır. Haziran ayında yerli tüketicilere kıyasla yabancıların alışverişe katkısı yine beklentimizin altında kaldı. Ancak Temmuz ayı itibarıyla yabancıların da katkısıyla alışverişteki hareketliliğin artarak devam edeceğine inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Önel, organize perakende açısından ilk bakışta mevcut tablonun parlak göründüğünü ancak olayın bir kısır döngüye dönüşmesinin sektörü endişelendirdiğini belirtti.
Pazardaki mevcut talep enflasyonuna dikkat çeken Öncel, “Temmuz ayında personel ve akaryakıt başta olmak üzere maliyetlerde ciddi artışlar yaşandı. Akaryakıt zammı özellikle e-ticaret operasyonlarında maliyetlerimizi artıracak. Bu nedenle, talep enflasyonunun yanı sıra maliyetler nedeniyle de kaçınılmaz olarak fiyat artışları ile karşı karşıya kalacağız, bir şekilde bu döngüyü kırmamız gerekiyor.” değerlendirmesini yaptı.